Efter en månads uppehåll är vi nu back on track!

Har varit så fett dåliga på att uppdatera här på bloggen kom fram till det idag då vi upptäckte att det är ungefär en månad sen vi skrev sist, en månad?! hehe. Men som vi kör med här nere "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" .

Nu är vi inne på slutspurten av vår resa. Det är mindre än två veckor kvar tills vi sitter på flyget mot Köpenhamn. Har verkligen gått fort nu mot slutet.

Funnits en hel del hemlängtan här i gänget samtidigt som man vill stanna kvar här och leva livet, men även det har ju sina nackdelar.

Tänkte att vi skulle försöka summera ihop allting fram till nu i nästa inlägg.

Last Supper

Sista kvällen. För oss här i cha am, lite ledsamt faktiskt men nu drar vi vidare mot nya äventyr, eller rättare sagt imorgon (04.00) men känns som idag eftersom det är så jäkla tidigt.

Buss mot surat thani alltså och sen styr vi skutan mot ön Koh Samui!! Där väntar tre stjärnigt hotell med pool och frukostbuffe på oss. Exciting!

Eftersom det var sista måltiden ikväll lyxade vi till det med supreme burgers! Blev dyraste måltiden hittills här nere ca 30 svenska kronor.

N

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3208539/images/2012/pic_187263297.jpg" class="image">

Koooos

Här kommer lite fler Strand pics!
Det är sjukt lång grunt här i cha am men det kan bli ordentliga vågor så man kan vågsurfa.

Cha Am Beach

Bilder från stranden här i Cha Am.

/ Love n

Walking on sunshine

Hurtiga ligan over here!
Blivit allt för många roouti på sistone så jag och Annie bestämde oss för att köra igång med träningen.

Jag vet klyschigt av oss...hur många gånger har man liksom inte hört den förut: "på semestern ska jag springa/gå på stranden varje dag?" och så vet man innerst inne att man inte kommer göra ett skit när man väl är iväg, men lik förbaskat packar man ner gympaskorna ändå.

Men redan första dagen var vi uppe med tuppen och gick en jäkla bit. Mötte några hurtiga pensionärer med matchande träningset och vattenflaska annars var det inte så mycket liv på gatorna förutom längs stranden där alla var i full gång att ta upp sina stånd.

Vi gick förbi lyxhotell och resorter tills vi kom fram till en helt folktom strand ute på en udde. Där stannade vi en stund för att hämta andan och skåda utsikten innan vi begav oss hemåt igen.

Love n and a

Bilder från stranden

Cha Am - Hua Hin

Efter både Siem Reap och Bangkok var vi trötta på städer och bestämde oss för att göra en liten avstickare till Cha Am och Hua Hin.

Både jag och Henry har varit här några gånger innan med familjen så vi behövde inte planera särskilt mycket utan blev en riktig spontan tripp.

Bokade taxi från vårt hotell, och prutade ner priset till 2000 bath vilket är ca, 450 svenska kronor tillsammans. Resan gick väldigt smidigt tog bara 2h ner.

Vår taxichaufför var ganska egen med han hade hela (nästan) bilens tak och instrumentbräda täckt av mynt och sedlar från hela världen som han fått av resenärer. Hittade både svenska tior,femmor och hundralappar. Målet var att han skulle ha hela bilen täckt en dag.

Väl framme vid cha am beach var det bara att välja och vraka bland hotellen och guesthousen. Finns hur många som helst så man kan verkligen pressa priserna.

Standarden är riktigt bra med vi betalar runt 50svenska kronor var för vårt hotell/guesthouse per natt och vi har ac,tv,kyl/frys och gratis internet.

Vårt rum är inte pjåkigt heller bästa boendet hitills, lätt! Vi har två dubbelsängar som vi slagit ihop till en ända stor säng, soffa, balkong (vi ser havet) egen dusch och toalett. Annars lagom stort,väldigt fint och fräscht.

Dagarna här vid kusten har gått fort men vi har hunnit med mycket, tyvärr har vi inte haft vädergudarna på vår sida utan det har regnat utan dess like.

Men idag har det varit uppehåll hela dagen så idag har vi solat som bara den! Får passa på sista dagen, förikväll åker vi vidare till surat thani för att sedan ta färja till koh samui och reearth festival!!! Så sjukt taggad är jag.

Men nu måste jag packa och sedan sova för vår buss går vid 04.00 på morgonen och det är en bit till stationen härifrån, så vi lär behöva gå från hotellet runt tre. Fy fan säger jag! Hatar att gå och det blir inte bättre med en klumpeduns på ryggen!

Weekend Market

Lite fler iphone-pics från marknaden.

Chatuchak Weekend Market

Chatuchak kan beskrivas med ett ord- kaos!!! Här säljs allt och då menar jag verkligen allt! Från hundvalpar till glödlampor till mat till kläder,skor m.m ja allt du kan tänka dig faktiskt.

Bara fantasin som sätter stopp eller förståndet..för vissa saker undrar man över som levande djur i små burar m.m

Marknaden är delvis under tak men även helt utomhus så det var riktigt varmt. Sammanlagt tror jag det var ungefär 2500 butiker/stånd så det var riktigt stort.

Love n

Bilder från marknaden, rosstånden så Vackert!

MBK - Inlägg för köpgalna'

Den här gången stannade vi bara i Bangkok för två nätter då vi ändå ska tillbaka hit sen i mars för att flyga till Hong Kong.

Men två dagar räckte gott och väl för oss eftersom vi endast kom för en sak nämligen shoppingen! Men måste säga att jag blev lite besviken.

Bangkok beskrivs oftast som en shopaholics paradis- att här finns allt och det är sjukt billigt m.m och ja till viss del är det så, Man kan verkligen hitta riktigt snygga grejer till inga pengar alls men då får man fan leta tycker jag för mycket är tyvärr bara skit.

Iför sig jämför jag med Hong Kong med så,men när jag tex var i Hua Hin med familjen för inte så länge sedan hittade vi ett jättebra shoppingcenter - Village Market! Kan jag verkligen rekomendera, åh hoppas vi hinner åka dit ;)

Då vi inte hade så mycket tid på oss i bangkok bestämde vi oss för att ta ett centrum och en marknad- MBK och sedan Chatuchak weekend market.

Det finns som sagt oändligt mycket fler marknader och shoppingcenter men dem här två ska vara bäst sägs det.

MBK eller Mahboonkrong som det heter kan man säga är ungdomarnas köpcentrum (smockat) och här finns det mesta till väldigt låga priser med. Du kan tex köpa riktigt bra converse kopior för runt 150 svenska.

(Om du är bra på att pruta kan du alltid få ner priset ytterligare) Detta sägs också vara det billigaste köpcentrumet i hela Bangkok.

Vet inte hur länge vi vandrade runt där inne faktiskt. Men man kan lätt spendera ett par timmar där utan att bli uttråkad. Hittade en jätte mysig liten japansk restaurang där med som vi passade på att äta på.

Och kan ni tänka er vad dem hade där?
Om inte sushi såklart. Det självklara valet för tre sushiälskare.

Åh det var riktigt gott, inte i närheten av hur det smakar hemma och vad vi åt. Åt är inte ens i närheten av en rättvis beskrivningen utan mer frossa ..Vill inte veta hur många bitar vi åt var det räckte på minen när vår servitör tog emot vår beställning, Vi nästintill rullade ut från restaurangen. Men gott var det!

Mycket om shopping i detta inlägg men till mitt försvar köpte jag faktiskt bara nagellack och present till folk där hemma.

Love n

Vi har det kul vi här bak i bilen

Natalie skickade sura sms bak från bussen.

Siem Reap to Bangkok

Vi åkte buss från Siem Reap till Bangkok i lördags, som vanligt tog bussresan längre tid än den utsatta. Sammanlagt tog hela resan 12h och skulle egentligen tagit 8h. Om det är något vi har lärt oss är det att ha tålamod.

Vid gränsen till Thailand släppte bussen av oss en bit ifrån eftersom man var tvungen att gå över själv med sin egen väska. Detta var dock inte det lättaste att kånka både på ryggsäck,hålla koll på passet samtidigt som man skulle fylla i en massa papper.

Det underlättade inte heller att det var runt 35graders värme och långa köer. Efter timmars köande var vi genomblöta av svett och äntligen över på den thailändska sidan.

Där väntade minibussar på oss, som skulle ta oss hela vägen till Bangkok ca4h resa till.

Några dagar innan hade vi redan bokat boende till oss vilket var riktigt skönt, då vi kom fram sent.

Nedan bild på kungens palats.

/ Annie,Natalie

Angkor wat

Bilder från angkor wat vid soluppgången

Paradiset

Koh Rong- Sam Loem.
Lite fler pics

/ n

Koh Rong!

När vi var nere vid shanoukville passade vi på att ta en båttur ut till den underbara ön Koh Rong Samloeum, en riktig Robinson ö.

Båtresan var jättebra, fanns soldäck högst upp (där höll vi till) och vi stannade för att snorkla och det bjöds på frukost,lunch och fika. På ön gick annie en tur genom regnskogen medans jag och Henry hade lite foto session. Blev sjukt fina bilder!

Här kommer några från iphonen

Tarmflora :(

Asså min tarmflora är så sjukt dålig just nu, har aldrig mått så här dåligt pga min avföring... Blööh :(

Asså jag kan knappt röra mig nu på kvällen, helt slapp i benen. Det bara kom helt plötsligt... Aja min feber är borta och jag är pigg i knoppen så det är väl alltid något...

Förlåt för det här vidriga inlägg men ni måste ju få hela bilden liksom ;)

/ Henrietta

Ps älskar när månen ler här i Asien !